Územně plánovací dokumentace
Územně plánovací dokumentace:
1. územní plán velkého územního celku
2. územní plán obce
3. regulační plán
Od územních plánů obcí se územní plán velkého územního celku liší v několika bodech:
– velikostí řešeného území (zpracovává se obvykle pro území více obcí, popř. okresů)
– právní silou : žádný z ostatních typů úz. plánovací dokumentace nesmí být v rozporu s obsahem závazné části úz. plánu velkého úz. celku
– pořizovatelem je orgán kraje v přenes. působnosti, popř. Ministerstvo pro místní rozvoj
– způsobem projednávání: návrh zadání úz. plánu musí pořizovatel zaslat všem obcím, jejichž katastrálního území se dotýká navrhované řešení, obce mohou podat k němu podat připomínky. Pořizovatel zašle každé dotčené obci oznámení o veř. jednání o projednání konceptu řešení , proti navrhovanému řešení může obec podat námitky. Oznámení o vystavení návrhu úz. plánu zašle pořizovatel každé dotčené obci, obec může uplatnit své námitky, popř. nesouhlas s yřízením námitek.
– návrh úz. plánu velkého úz. celku podléhá posouzení vlivů na živ. prostředí
– vláda si svým usnesením může vyhradit pravomoc schválit tento úz. plán – závaznou část pak vyhlašuje Ministerstvo pro místní rozvoj, které je pořizovatelem , ve Sbírce zákonu formou sdělení
– obsahem je uspořádání a limity řešeného území, vymezení hlavních koridorů dopravy a technické infrastruktury (např. dálnice) a územních systémů ekol. stability atd. Podmínkou je, že jde o záležitosti, které nelze řešit v měřítku katastrálního území obce.