Ochranná známka (OZ)
Ochranná známka (OZ)
– značka, označení
– logo => může nebo nemusí být OZ
=> musí být zapsán v rejstříku Ochranných známek ®
– značka výrobků či služeb – máme se jí odlišit od konkurence
– cena podniku => hodnota OZ
– nikdo nemohl zneužívat jeho známosti a parazitovat v hospodářské soutěži
– chráněn proti konkurentům
– známka zásadně nesmí být použita nikým, kdo má podobné podnikání
– výjimka:
Všeobecná známka – respekt ve společnosti – víra v kvalitu, zvláštnost této značky => nesmí mít nikdo jiný = parazitovat
Kolektivní známka – používá několik subjektů pro stejný druh výrobků na základě smlouvy o sdružení
– dvojrozměrná = slova, písmena, číslice, malůvky
– trojrozměrná
– kombinovaná
def. Zákon č. 137/95 Sb. o Ochranných známkách – def., podmínky zaregistrování, ochranou dobu, řízení při zápise a výmazu.