Partikulární mez. organizace mezivládní povahy
1. Partikulární mez. organizace mezivládní povahy:
Založeny původně za jiným účelem, ale postupně zahrnuly záležitosti související se živ. prostředím do okruhu svého zájmu:
Severoatlantický pakt (NATO) – založ. r. 49 za účelem spol. obrany čl. států, ale do okruhu svého zájmu zahrnulo i otázky ek. , kultur. a nepřímo též environmentál. charakteru ( např. sponzorování studia znečišťené vody a vlivu znečistění ovzduší, zájem o problémy urbanizace aj.
Organizace africké jednoty (OAU) – založ. r. 63 s cílem koordinace a upevnění solidarity a spolupráce afr. zemí v obl. ekonomiky, vědy, kultury, obrany atd. Při naplňování vytyčených cílů se ale také dotýká i otázek souvisejících s živ. prostředím (např. sponzorovala Úmluvu na ochranu afr. volně žijících druhů, zabývala se otázkou nelegál. ukládání odpadů na afr. kontinentě)
Organizace pro hosp. spolupráci a rozvoj (OECD) – ČR je též členem, OECD může přijímat rozhodnutí, která jsou obligatorní pro čl.státy, které se účastní na jejich přijetí vyjma těch států, které se zdrží hlasování. V popředí jejího zájmu jsou hlavně ek. otázky, ale zaměřila se i na ekol. aspekty ekonom. aktivit – např. přijala regulace a standardy týkající se znečišťování ovzduší a vod a nebezpeč. odpadů, zřídila zvl. Výbor pro politiku živ. prostředí, zajímá se o otázky nakládání s chemikáliemi, s odpady a problémy likvidace starých ekol. zátěží aj.
Rada Evropy – vznikla v r. 49 , jejím součas. posláním je ochrana demokracie a LP a pomoc při řešení závaž. soc. problémů, věnuje se i otázkám živ. prostředí – v r. 79 byla z její iniciativy přijata Bernská úmluva o ochraně evropských volně žijících druhů. Zapojila se do akcí souvisejících s procesem „Životní prostředí pro Evropu“, pro šíření informací o živ. prostředí bylo v rámci RE vytvořeno Středisko NATUROPA
Slovo partikulární tedy samo o sobě nejde definovat, je to použitelné jen ve spojení s ochranou životního prostředí ve světovém měřítku? To je slabé vysvětlení, ne? Dále výše uvedený § 198a je asi z občanského zákoníku, který již neplatí? A je ukázkou toho, že se dá tento výklad doslova naroubovat na všecho, i na demonstraci proti šíření islámu do Česka, že? Chudáci dehonestovaní muslimové, co mají zbraně, nesmějí být odsuzováni za své názory, aby se nesáhlo na jejich právo si myslet a konat co se jim zlíbí, i podle jejich zvrácené fašistické ideologie, kterou hlásají jejich duchovní z tribun v mešitách! Takto také lze pohlížet na kritiku násilí islamistů, když si žalobce usmyslí někoho pronásledovat. Výše uvedený § 198a je ukázkou dekadentního vývoje lidské společnosti, kdy slovo normální lze snadno obrátit naruby. Jak se to mocným zlíbí proti odpůrcům. Když se podíváme do Česka, jak tu žijí cikáni a jak žijí v jiných zemích světa, není to také tady zneužitelný §, když označíme obecně cikány za škodlivý prvek ve společnosti, který nechce pracovat a hmotné hodnoty si raději nevratně půjčuje než tvoří ? A nebo nemůže pracovat, i když chce? Vida, a už se můžeme i o tuto pravdu soudit nebo být žalováni za hanobení kočovné etnické skupiny z Indického kontinentu ! Ano, pravda se dnes musí užívat velmi opatrně, nejlépe ji neříkat nahlas. Švejk by řekl : lidstvo blbne a to stále víc.